Blog o markach. Głównie o mądrych, głębokich i tych, którym chodzi o coś więcej niż nasze pieniądze.

poniedziałek, 12 kwietnia 2010

Pozycjonowanie: śniadanie

Pracując niedawno nad projektem z branży FMCG, analizowałam jakie marki w Polsce, krajach EU i na świecie budują swój wizerunek w oparciu o śniadanie.
Najciekawszy przykład na jaki trafiłam to marka Lurpak, która w ubiegłym roku na rynku brytyjskim przeprowadziła kampanię pod hasłem: Saturday is breakfast day (autorstwa Wieden + Kennedy London).

 


Tę kampanię uznaję za mądrą z czterech powodów:
1. Sobotni poranek to moment szczególnie oczekiwany - po całym tygodniu można się w końcu wyspać
2. Badania wskazują, że żyjemy coraz szybciej, jadamy w pośpiechu, na wynos, a najczęściej pomijanym posiłkiem jest właśnie śniadanie. Zjawisko to dotyczy w szczególności zachodnich społeczeństw. Kampania zachęca do tego, by wykorzystać wolny sobotni poranek i celebrować śniadanie.
3. Kampania emitowana była między czwartkiem a niedzielą. A badania wskazują, że podobnie jak w Polsce - to w końcówce tygodnia Brytyjczycy wyruszają na duże zakupy. Czyli w czwartek i piątek, gdy sporządzali listy zakupów, docierał do nich przekaz o sobotnim śniadaniu.
4. Zastanawiam się ile kostek masła wrzuca do koszyka przeciętna brytyjska rodzina podczas weekendowych zakupów. Oczywiste jest, że kupując masło Lurpak "na sobotę", nikt nie kupi innego na pozostałe dni. Tak więc dotykając jednego poranka w tygodniu - marka zapewniła sobie miejsce w brytyjskich lodówkach aż do następnych zakupów.

Bardzo dobra kampania, mądra strategia i fajna egzekucja kreatywna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A jakie jest Twoje zdanie?