Blog o markach. Głównie o mądrych, głębokich i tych, którym chodzi o coś więcej niż nasze pieniądze.

wtorek, 13 kwietnia 2010

Cyfry i branding

Spostrzegłam ostatnio, że Procter&Gamble mocno eksploatuje siódemkę w komunikacji kilku swoich marek:
Olay Total Effects – 7 zabiegów kosmetycznych w jednym
Pantene – 7 widocznych oznak mocnych włosów
Ariel Pro Zim 7 – siedem cząsteczek by lepiej prało
Blend-a-med Complete 7 – poprawa zdrowia jamy ustnej we wszystkich 7 oznakach

P&G to nie jedyna firma, która w ostatnim czasie próbuje wyróżnić się poprzez zawładnięcie cyfrą, choć trzeba przyznać, że robi to najbardziej kompleksowo.

Listerine mówi o 6 korzyściach



źródło: Newsweek, nr 15/2010

a L'Oreal Elseve Total Repair o 5


źródło: Elle, nr 5/2010

Sięganie po pakiety korzyści jest sposobem na wyróżnienie się w dojrzałych kategoriach, w których pojedyncze korzyści zostały pozajmowane przez poszczególnych graczy. Cyfra jest wówczas ciekawym pomysłem na komunikację takiego pakietu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A jakie jest Twoje zdanie?