Blog o markach. Głównie o mądrych, głębokich i tych, którym chodzi o coś więcej niż nasze pieniądze.

sobota, 24 kwietnia 2010

Kierunek: Afryka

W TV pojawił się właśnie nowy spot Pepsi, będący częścią globalnej kampanii „Orzeźwiaj świat”. Akcja spotu toczy się w Tanzanii, a część zysków ze sprzedaży piosenki (wykonanej m.in. przez Akona, Keri Hilson i Soweto Gospel Choir) Pepsi przekaże fundacji Konfidence (założonej przez Akona), wspierającej młodych mieszkańców Afryki.



Za adaptację kampanii w Polsce odpowiada agencja BBDO.

Pepsi to nie pierwsza marka, która przykuwa naszą uwagę do Afryki.
Dwa lata temu Benetton zrealizował kampanię "Africa works", która pokazywała jak Senegalczycy radzą sobie z ubóstwem i biedą.


Obecnie na polskim rynku zobaczyć możemy kampanię perfum marki pureDKNY. Marka pomaga kobietom w Ugandzie, a w reklamach prasowych pojawiają się sformułowania: kropla wanilii z Afryki, kropla dobrej woli, małymi krokami w kierunku zmiany.

Jednak najciekawiej, najbardziej ambitnie do kwestii Afryki podchodzi marka butów Oliberte. Marka ta odważnie łamie pewien schemat - przez lata koncerny skrupulatnie pomijały milczeniem fakt lokowania swojej produkcji w krajach Trzeciego Świata. A Oliberte mówi: "Afryka to obraz nędzy i rozpaczy, a my chcemy rozpocząć tam rewolucję. Dać ludziom pracę, uczciwą zapłatę, pozwolić edukować ich dzieci, przywrócić im godność, wiarę w siebie, poczucie własnej wartości. Chcemy pokazać światu, że Afryka jest wolna, dumna i pełna potencjału. Nie jesteśmy instytucją charytatywną. Jesteśmy firmą, która chce zmienić sposób, w jaki świat patrzy na Afrykę. Możesz nam pomóc, za każdym razem gdy kupisz buty Oliberte".

Prawda, że inaczej patrzymy na marki, którym chodzi o coś więcej niż nasze pieniądze?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A jakie jest Twoje zdanie?