Blog o markach. Głównie o mądrych, głębokich i tych, którym chodzi o coś więcej niż nasze pieniądze.

piątek, 16 kwietnia 2010

Nasza marka narodowa



To, co stało się w Smoleńsku jest dziś na ustach całego świata. Świat widzi tłumy ludzi na Krakowskim Przedmieściu, widzi znicze i kwiaty, widzi nasz narodowy sposób radzenia sobie z cierpieniem. Świat właśnie dowiaduje się o Katyniu, oglądając film Wajdy. I świat przyjedzie do nas w ten weekend.
Na naszych oczach dzieje się historia, o której kolejne pokolenia będą uczyć się w szkole.
Jest mało prawdopodobne, by to doświadczenie zmieniło nas, jako naród.
Ale jest bardzo prawdopodobne, że to doświadczenie może być punktem zwrotnym w postrzeganiu Polski przez inne kraje.
Badania sprzed kilku lat, dotyczące wizerunku Polski w oczach obcokrajowców nie napawały optymizmem. Wiedziano o nas niewiele, kojarzono Polskę z paroma ikonami: Janem Pawłem II, Wałęsą, Solidarnością. Kojarzono piękne kobiety z mniej piękną trwałą ondulacją, ale też niemieckie samochody, które rzekomo już u nas czekają na swoich właścicieli.
Tragedia w Smoleńsku wyświetla Polskę wielu ludziom, którzy słyszeli o nas bardzo niewiele i mają neutralne percepcje naszego kraju.
Ciekawe, co zobaczy świat, gdy emocje opadną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A jakie jest Twoje zdanie?