Blog o markach. Głównie o mądrych, głębokich i tych, którym chodzi o coś więcej niż nasze pieniądze.

wtorek, 27 kwietnia 2010

Buty dobrze opakowane

Puma wprowadza ciekawą innowację w opakowaniu. Właściwie rezygnuje z klasycznego opakowania i zastępuje je kawałkiem kartonu i torbą.



źródło: vision.puma.com, autor: The Fuse Project

Prezentacja projektu miała miejsce w połowie kwietnia w Design Museum w Londynie.

Proces pracy nad projektem oraz korzyści dla środowiska można obejrzeć na filmie:



W przeszłości w branży obuwniczej pojawiały się już pomysły na niestandardowe opakowania.
Przykładem może być marka obuwia dla dzieci Elefanten, która wyszła poza funkcjonalność opakowania i uczyniła z niego zabawkę.



źródło: adsoftheworld.com, agencja Grey Group, Hamburg

Ciekawy projekt w tym zakresie zrealizowała parę lat temu marka Nike. Grupą docelową były dzieciaki, które mają fioła na punkcie piłki nożnej. Dla jednego ze swoich produktów - butów do gry w piłkę - Nike przygotowała specjalne opakowanie. Po jego otwarciu oczom młodego fana piłki ukazywało się boisko, a do uszu dobiegał szum stadionu, dzięki zainstalowanej pozytywce.



źródło: ibelieveinadv.com, agencja Publicis

Opakowania Elefanten i Nike pełniły głównie funkcję promocyjną poprzez stworzenie wartości dodanej dla klienta, wyjście poza samą funkcjonalność.
Opakowanie Pumy jest z kolei projektem w ramach CSR.
Wszystkie trzy projekty trzeba uznać za bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę, że przez lata w branży obuwniczej opakowania miały charakter raczej przemysłowy niż konsumencki.

Pozostaje czekać aż polskie firmy obuwnicze zauważą, że opakowanie może silnym narzędziem wizerunkowym, a nie tylko pudełkiem na produkt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A jakie jest Twoje zdanie?