Puma wprowadza ciekawą innowację w opakowaniu. Właściwie rezygnuje z klasycznego opakowania i zastępuje je kawałkiem kartonu i torbą.
źródło: vision.puma.com, autor: The Fuse Project
Prezentacja projektu miała miejsce w połowie kwietnia w Design Museum w Londynie.
Proces pracy nad projektem oraz korzyści dla środowiska można obejrzeć na filmie:
W przeszłości w branży obuwniczej pojawiały się już pomysły na niestandardowe opakowania.
Przykładem może być marka obuwia dla dzieci Elefanten, która wyszła poza funkcjonalność opakowania i uczyniła z niego zabawkę.
źródło: adsoftheworld.com, agencja Grey Group, Hamburg
Ciekawy projekt w tym zakresie zrealizowała parę lat temu marka Nike. Grupą docelową były dzieciaki, które mają fioła na punkcie piłki nożnej. Dla jednego ze swoich produktów - butów do gry w piłkę - Nike przygotowała specjalne opakowanie. Po jego otwarciu oczom młodego fana piłki ukazywało się boisko, a do uszu dobiegał szum stadionu, dzięki zainstalowanej pozytywce.
źródło: ibelieveinadv.com, agencja Publicis
Opakowania Elefanten i Nike pełniły głównie funkcję promocyjną poprzez stworzenie wartości dodanej dla klienta, wyjście poza samą funkcjonalność.
Opakowanie Pumy jest z kolei projektem w ramach CSR.
Wszystkie trzy projekty trzeba uznać za bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę, że przez lata w branży obuwniczej opakowania miały charakter raczej przemysłowy niż konsumencki.
Pozostaje czekać aż polskie firmy obuwnicze zauważą, że opakowanie może silnym narzędziem wizerunkowym, a nie tylko pudełkiem na produkt.
wtorek, 27 kwietnia 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
A jakie jest Twoje zdanie?