Milka jest marką kojarzoną z alpejskim mlekiem, jednak na polskim rynku postawiła ostatnio na Tatry. W ramach marketingu zaangażowanego społecznie marka przekaże 1 mln zł na ochronę tatrzańskiej przyrody, a internauci mogą wybrać na co dokładnie pójdą te pieniądze [do wyboru 6 symboli Tatr: Krokus, Giewont, Niedźwiedź, Kozica, Morskie Oko, Świstak]. O szczegółach akcji można przeczytać na portalu Razem dla Tatr.
Dlaczego ta kampania jest ciekawa?
- bo ma charakter wizerunkowy, a nie sprzedażowy; oczywiście świadomość i wizerunek marki przełożą się na sprzedaż, ale marka nie uzależnia przekazania pieniędzy na szczytny cel od dokonania zakupu przez konsumenta; dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że ludzie przypiszą Milce motywy altruistyczne, a nie ekonomiczne, co z kolei spowoduje wzrost preferencji tej akcji;
- bo angażuje ludzi - nie w zakup, ale w wybór problemu, jaki marka pomoże rozwiązać. A z badań wynika, że 84% konsumentów lubi mieć taki wybór [Cone Inc. 2008];
- dotyczy ważnego dla Polaków regionu;
- jest w miarę spójna z wizerunkiem Milki [od Alp do Tatr co prawda geograficznie jest kawałek, ale percepcyjnie to jednak bliskie skojarzenia: górski klimat, natura, sielskość].
poniedziałek, 17 maja 2010
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
A jakie jest Twoje zdanie?